amsterdam- bloemendaal aan zee

når vi skulle velge hvor vi skulle dra, sto det mellom denne stranden og tulipanparken(keukenhof). tulipanene blomstret ikke ordentlig ennå, og jeg ville mest ut til havet som alltid. og da ble det bloemendaal.

altså kollektivtrafikken var et kapittel for seg og det var ikke alltid like lett å være engelsktalende turist, men vi kom oss dit til slutt.

vi gikk gjennom sentrum for å komme til toget vi skulle ta fra amsterdam centraal.

Amsterdamred-267

herregud er det mulig å bo her uten å bli helt paralysert av hvor fine disse kanalene er?

Amsterdamred-266

himmelen i amsterdam var ca. alltid dekket av masse, masse flystriper, og nesten ingen skyer denne uken, heldig for oss!

Amsterdamred-272

endelig ved havet, min største frykt og største kjærlighet i verden. kan jeg bo her?

Amsterdamred-275Amsterdamred-276

har aldri sett sånne avlange pinneformede skjell før, lurer på hva de er.

Amsterdamred-277

meg og havet, det er så fint de øyeblikkene jeg kan være «alene med havet»(men på trygg avstand, jeg har jo vannskrekk).

Amsterdamred-278

skulle ønske jeg bodde i nærheten av en sånn strand som denne.

Amsterdamred-284

det gikk an å følge en sti litt innover også, i fin, myk, lys sand.

Amsterdamred-297Amsterdamred-300

det var ikke fullt så varmt som det ser ut her, men det var helt perfekt.

Amsterdamred-308

når vi tenkte å vende nesen hjemover så støtte vi på nye trafikkproblemer da det var et sykkelløp(?) plutselig, og ingen busser gikk på flere timer. dette sto altså på en liten lapp på nederlandsk på bussholdeplassen, så vi og resten av de assorterte turistene sto rimelig lenge og ventet før vi skjønte noe som helst.

Amsterdamred-310

heldigvis var det resteraunter i nærheten vi kunne henge på imens. jeg husker ikke navnet nå, men jeg skal finne det til jeg skriver amsterdam-tips-innlegg. maten var sykt god. jeg spiste en rett med en kjempestor mozzarella-bit som var skikkelig kremete og digg inni, masse frukt og salat, og det jeg tror var et slags naan-brød.

Amsterdamred-313

etter vi omsider kom oss tilbake til amsterdam hang vi på coffee and coconuts, og bestilte et felles brødfat som var sykt godt. i tillegg drakk jeg en god og ganske mørk kako.

Amsterdamred-320

også utnyttet vi det at det fantes et badekar i leiligheten!!! kan ikke understreke hvor masse jeg hadde gledet meg til dette før vi dro. har aldri tilgang på badekar, så når jeg først finner et da blir jeg gjerne der en stund. jeg kjøpte to badebomber fra lush, og nils kjøpte èn, nemlig denne blå, glitrete og fine.

Amsterdamred-327

nå savner jeg badekar ganske masse. når jeg blir stor skal jeg bo i et hus med badekar, i fred og ro utenfor en by, ved havet, men rett ved en bussholdeplass så jeg kan dra inn til byen. realistisk?

2 thoughts on “amsterdam- bloemendaal aan zee”

  1. Åååå. Skulle ønske vi hadde none fine strender her i Bergen. I nord er det plenty, men det er litt kaldt vann haha.

    Lik

Legg igjen en kommentar

