jeg er tilbake fra trøndelag

jeg har vært hjemme i trøndelag på ferie i tre uker, og er nå tilbake. disse to ukene som er igjen før jeg begynner høstsemesteret skal jeg mest pakke(vi flytter 1. september), men også lese, tegne og se filmer. jeg gleder meg vanvittig mye til å begynne på kunsthøyskolen(det heter ikke det lengre da, men det er så mye lettere å si enn fakultet for kunst, musikk og design). jeg blir fortsatt overrasket nå og da over at jeg faktisk har kommet inn!!! jeg har ikke fått noe informasjon om noe som helst ennå, men forhåpentligvis får jeg vel vite hvor og når jeg skal møte opp før jeg begynner?

i trøndelagferien min har jeg satt ekstra pris på ren luft, ekstra godt drikkevann, sol og varme, vind og kulde, og mest av alt familietid. jeg skulle ønske jeg bodde litt nærmere, hadde litt mer penger og litt mer tid, så det ble litt enklere å besøke alle sammen. takk og lov for ferier.

jeg har lest tre og en halv bok, og er i gang med en ny. the handmaid`s tale, the heart goes last, stanna, og stiklingen. den siste leste jeg bare omtrent en tredjedel av, jeg likte den ikke noe særlig, og var ikke villig til å bruke mer tid på den rett og slett.

jeg har gjort unna mitt obligatoriske te- og kaffehuset-besøk og kjøpt persimmon-te. den er veldig søt, men frisk og god. jeg tipper den gjør seg bra som iste, så det vil jeg prøve en dag. anbefaler alle som er innom trondheim å besøke te- og kaffehuset altså. den mengden ulike løsteer de har kan ingen måle seg med! du finner alt du kan tenke deg av te der. og de har studentrabatt! altså 🙌

jeg er forresten også skikkelig glad for at jeg har klart å tvinge på meg selv bittelitt farge, for det har jeg ikke noe lett for å få. jeg har vært skikkelig midtlending og sittet ute hver sjanse jeg har fått, og absorbert all sol jeg har fått til(er du fra trøndelag vet du kanskje hva jeg mener, hvis ikke kan jeg jo fortelle at sola i trøndelag er svært flyktig. er det sol, så må du ut, for det er ikke sikkert den fortsatt er der om ti minutter. og det finnes ingen garanti for at den kommer tilbake med det første). men med solkrem selvsagt, bruk solkrem! jeg tror faktisk dette er første året jeg ikke har blitt solbrent en eneste gang 💪.

og nå er det hortensiasesong 💙 endelig.

2 thoughts on “jeg er tilbake fra trøndelag”

  1. Liker at sommeren i Trøndelag er litt sånn flyktig. Jobber på turistkontor nå i sommer og har ikke fått en direkte klage på været, haha, selv om en del synes det er litt fascinerende hvor skiftende det kan være. Fikk litt Harry Potter-vibber siden dere flytter 1. september 😮 Lykke til!

    Lik

Legg igjen en kommentar

